Serikin's

Permohonan Online Ke Sekolah Berasrama Penuh Tingkatan 1 Dan Tingkatan 4 Sesi 2014

Sabtu, 21 September 2013

SEO



Assalamualaikum Dan Salam Satu Dunia.





Sebelum membuat atau memulakan sesebuah website ataupun blog, anda perlu tahu sekurang-kurangnya beberapa asas SEO. Ini adalah salah satu cara untuk meningkatkan atau memepercepatkan website atau blog anda masuk ke dalam carian enjin ( Search engine ). Ia juga merupakan salah satu cara untuk anda berjaya dalam perniagaan yang anda buat. Untuk kali ni, saya akan senaraikan beberapa tips yang akan membantu anda untuk membina sebuah laman website atau blog yang memberi keuntungan kepada anda.



1. Carian keyword

Carian Keyword adalah sesuatu yang sangat penting. Anda boleh menggunakan Google Keyword AdWords, Scribe SEO dan Advance Web Ranking (berbayar).


2. Medan Sosial

Ini adalah salah satu cara untuk memperagakan atau menarik lebih ramai pembaca datang ke website atau blog anda. Join group-group blogger. Yang lebih penting, website atau blog anda sendiri akan boost!


3. Link Dalaman

Link dalaman amat penting untuk meningkatkan jumlah bacaan.

Contohnya seperti ini --> Cara Naikkan PageRank .

Ini adalah salah satu cara untuk mempercepatkan PakCik Google Detect dan naikkan keyword ranking anda.


4. Post Relevan

Post yang berkualiti sebenarnya asas yang utama dalam SEO. Post yang bagus dan berkualiti adalah satu cara untuk menarik pembacaan pengunjung. Jangan lupa, tajuk pun mestilah relevan juga. Jangan postnya lain, tajuknya pula lain.


5. Posting Tetamu

Bergabung dengan site yang lain adalah cara yang bagus untuk membuat backlinks pada website atau blog anda sendiri. Sentiasa lah meninggalkan komen pada website atau blog yang mempunyai ranking yang tinggi seperti Blog Ben Ashaari / Fizz Graphic / CCi ( sebenarnya banyak lagi, tapi yang ni je yang selalu dilawati ) untuk membantu orang lain / komuniti mengenali diri anda.


6. Navigation

Perlu ada navigation! Cara mudah untuk pembaca selongkar isi kandungan website atau blog anda. Sitemap sangat membantu!


7. Cuba Servis Bayaran Per Click

Post remix di Says.com / Gushcloud. Salah satu cara yang mudah nak hebahkan post anda pada komuniti. Lagipun, anda boleh buat duit tambahan.

Tak percaya? Tengok sini --> Cashout Says.com RM250 n Dapat RM40++ Dalam Masa 1Minggu.


8. Perkongsian Mudah

Benarkan pembaca anda copy link post anda dalam FB atau Twitter. Ini akan membantu anda untuk dapatkan backlink dari luar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan