Serikin's

Permohonan Online Ke Sekolah Berasrama Penuh Tingkatan 1 Dan Tingkatan 4 Sesi 2014

Sabtu, 14 September 2013

Tips Menjadi Seorang Top Affiliate

Top affiliate adalah sebuah posisi idaman bagi seorang affiliater. Hal ini demikian, seorang top affiliate dijangka akan menjana pendapatan melebihi tujuh angka setahun. Namun, tidak semudah yang disangka bagi mendapatkan gelaran top affiliate, pelbagai rintangan dari segi mental dan fizikal perlu di tempuh terlebih dahulu.

Rintangan mental seperti mudah berputus asa dan hilang kesabaran manakala rintangan fizikal seperti badan sentiasa lesu dan letih adalah asam garam seorang top affiliate yang perlu diatasi agar fokus pada promosi.

Kemahiran utama perlu ada pada seorang affiliate adalah kemahiran menarik trafik. Tanpa trafik maka tiada wang akan di hasilkan kerana tiada prospek. Bagi mengasah kemahiran mencari trafik, langkah pertama anda perlu menuntut ilmu dari mereka yang berpengalaman.

Namun, trafik akan menjadi sampah jika tidak tahu teknik menggunakannya. Seorang affiliate biasa akan memilih produk yang banyak pembeli dan mempunyai komisyen yang tinggi. Kemudian, promosi akan dilakukan dan berharap ramai orang akan klik seterusnya membeli produk melalui link mereka. Ini bukan pemikiran top affiliate.

Satu nasihat penting, jangan jadi affiliate biasa. Jadilah top affiliate. Top affiliate bukan menunggu komisyen datang secara rawak, top affiliate mencari pembeli dan ada sasaran. Tahu bagaimana hendak mencari orang untuk membeli produk affiliate dipromosikan. Itulah bezanya seorang top affiliate dan affiliate biasa.

Sebagai bantuan menjadi seorang top affiliate, disenaraikan lima teknik seorang top affiliate perlu ada.

Tahu mencari niche yang profitable

Seorang top affiliate perlu sedar dan alert pada niche profitable dan popular di pasaran. Sentiasa peka pada trend semasa, produk apa yang popular dan diminati ramai pada keadaan semasa atau dalam jangka waktu terdekat. Kadangkala, trend menular dengan begitu pantas dan anda perlu peka.

Untuk mengetahu niche yang profitable, kajian boleh dilakukan seperti pada :

Surat khabar.
Berita televisyen.
Iklan televisyen.
Forum-forum di Internet.
Google trends
Ebay pulse
Menjadi seseorang pandai menyelesaikan masalah

Seorang top affiliate bijak dalam mencari masalah bagi sesuatu komuniti dan pantas dalam membantu menyelesaikan masalah tersebut. Seorang top affiliate juga handal dalam menyelesaikan sesuatu masalah. Pendek kata, pandai mengambil kesempatan dalam kesempitan.
Belajar mengenal pesaing

Top affiliate sentiasa sign up newsletter pesaing-pesaingnya untuk mengkaji teknik pesaing-pesaingnya melakukan promosi. Di samping itu, top affiliate sentiasa kenal dan tahu apa yang pesaing mereka lakukan dalam keadaan semasa. Mengenal pesaing beerti mereka tahu keadaan sekeliling mereka dan membolehkan mereka untuk menyesuaikan diri pada keadaan semasa.
Beri apa orang mahu

Seorang top affiliate hanya memberi apa yang prospek mahu bukan memberi apa yang ingin dipromosikan. Jika newsletter beliau adalah dalam niche pemasaran, hanya produk niche tersebut di promosikan kepada pelanggan. Mereka tidak akan campur adukkan niche. Mereka fokus pada satu niche dan cari trafik berdasarkan profitable niche.
Pandai menulis review menguntungkan

Kemahiran tidak kurang pentingnya perlu ada pada seorang top affiliate adalah mempunyai kemahiran menulis review dengan baik. Jika penulisan anda telus, jujur dan menarik, maka orang akan menghormati anda dan membeli produk affiliate dari link anda.

Seorang top affiliate tidak akan segan silu memberi pendapat mereka mengenai produk ingin dipromosikan. Pelbagai cara untuk memberi review selain penulisan ialah video dan audio.

Bagi mendalami teknik menjadik top affiliate lebih mendalam, juga disenaraikan beberapa produk kegemaran sebagai langkah permulaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan