Serikin's

Permohonan Online Ke Sekolah Berasrama Penuh Tingkatan 1 Dan Tingkatan 4 Sesi 2014

Sabtu, 14 September 2013

TEKNIK SEO - APA ITU GOOGLE ALERT, CARA MENGETAHUI ISU TERKINI DUNIA MELALUI GOOGLE ALERT




alam. Perasan atau tak, pernah tak anda terfikir bagaimana laman blog artis mahupun berita terkini cepat je update blog tentang isu terbaru yang kita tak tahu. Contohnya :



Blogger A menyediakan satu laman blog untuk gadget-gadget yang terkini. Blogger A update entri tentang isu yang terbaru yang belum pernah kita ketahui. Kiranya, kita mendapat informasi melalui link blog beliau.


Anda faham keadaan di atas? Bagaimana beliau dapat update isu terkini yang orang lain tak buat lagi ataupun tak tersebar lagi?

Google Alert jawapannya! Kenapa dengan Google Alert?
Di sini AA akan terangkan apa itu Google Alert.
Bila sebut Google, anda akan terbayangkan Pakcik Google kan? Bila sebut Alert, anda akan terbayangkan maksudnya kan? Maksud Google Alert adalah update terbaru yang dikeluarkan oleh pihak Google ke dalam carian engine yang dihantar melalui emel anda. Sekiranya anda memohon untuk menggunakan Google alert ini, anda lah orang pertama yang akan mengetahui isu terkini :)


Faham tak? Kalau tak faham, AA akan bagi contoh emel yang terbaru yang AA dapat.


Nampak tak emel yang dihantar oleh Google Alert yang AA petakkan kuning tu? Semua yang ada dalam tu adalah update terbaru Google Alert. Maknanya di sini, AA akan jadi orang pertama yang mengetahui update terkini tentang dunia. Hehe jangan jeles ok. Nak tahu bagaimana cara menggunakan Google Alert secara berkesan ke dalam penulisan anda? Tunggu entri akan datang tau. Tak boleh cerita banyak-banyak. Nanti anda bosan ^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan